سفارش تبلیغ
صبا ویژن
[ و آنگاه که از خبّاب یاد کرد فرمود : ] خدا بیامرزاد خبّاب پسر أرتّ را . به رغبت اسلام آورد و از روى فرمانبردارى هجرت کرد و به گذران روز قناعت ، و از خدا راضى بود و مجاهد زندگى نمود . [نهج البلاغه]
لوگوی وبلاگ
 

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :34
بازدید دیروز :101
کل بازدید :847045
تعداد کل یاداشته ها : 404
103/9/6
1:23 ص
مشخصات مدیروبلاگ
 
قیاسی کنگاوری[2784]

خبر مایه
پیوند دوستان
 
نسیم معرفت عاشق آسمونی پایگاه امام جعفر صادق شهیدیه منطقه و بیداری اسلامی خورشید تابنده عشق در انتظار آفتاب اندیشه نگار لنگه کفش پایگاه خبری تحلیلی فرزانگان امیدوار ###@وطنم جزین@### گل رازقی خسته عشق نقاشخونه برادرم ... جایت همیشه سبز ... ان سالهای دوست داشتنی دارالقرآن الکریم صادق آل محمدص حسن آباد جر قویه علیا پارمیدای عاشق دلبری جاده های مه آلود hamidsportcars دوراهک فانوس عشق سپیده خانم سرچشمه ادب و عرفان : وب ویژه تفسیر ادبی عرفانی قرآن مجید مــــبــــلـــــــغ اسـلـــام مهندسی مکانیک ( حرارت و سیالات)-محی الدین اله دادی گل باغ آشنایی .عاشق خدا . وبلاگ عقل وعاقل شمارادعوت میکند(بخوانیدوبحث کنیدانگاه قبول کنید) کلبه بصیرت •°•°•کلبه تنهایی من•°•°• بلوچستان دخترک خنده رو :) اقلیم شناسی دربرنامه ریزی محیطی آسمون آبی چهاربرج شکوفه های گیلاس روستای فرهنگی تاریخی تمدنی کوه پنبه سه ثانیه سکوت نگارستان خیال ...تـــــــــــــــــــــــــــــا خــــــــــــــــــــــــــدا جریان شناسی سیاسی - محمد علی لیالی وبلاگ شخصی حامد ذوالفقاری نگاهی نو به مشاوره سرچشمـــه فضیـلـــت ها ؛ امـــام مهــدی علیــه السلام سخن آشنا اکبر پایندان مقاله+آموزش+اخبار تازه ها عاشقانه geleh..... تصویر سازی و طراحی کتاب کودک 09128546268 09128546268 بــــــــــــــهــــــــــــار ****شهرستان بجنورد**** وبلاگ آموزش آرایشگری پلاک آسمانی،دل نوشته شهدا،اهل بیت ،و ... ..:.:.سانازیا..:.:. چشمـــه ســـار رحمــت ||*^ــــ^*|| diafeh ||*^ــــ^ *|| یــــــــــــــــاســــــــــــــــــــمـــــــنــــ دلدارا جوک بی ادبی عاطفانه موسسه (کانون) فرهنگی هنری قرآن و عترت حسن آباد جرقویه علیا کلّنا عبّاسُکِ یا زَینب امامزاده میر عبداله بزناباد جلال حاتمی - حسابداری و حسابرسی بـــــاغ آرزوهــــا = Garden of Dreams صراط مستقیم برترین لحظه ها ماییم ونوای بینوایی.....بسم الله اگرحریف مایی بصیرت مطهر هیئت بیت العباس (ع) روستای المشیر گیاه پزشکی 92 BABAK 1992 مقبلی جیرفتی مجاورِآقا @@@فردوس@@@ سفیر دوستی تنهایی......!!!!!! کربلا جوکستان بی تربیتی تعمیرات تخصصی انواع پرینتر لیزری اچ پی HP رنگی و تک رنگ و اسکنر عشق مشعلدار تنهای93 سارا احمدی همه چیز از همه جا از همه کس مهندسی+عمران+آبادانی+توسعه ایساکو -فروشگاه برتر-مسیبیان بیصدا ترازسکوت... رنـــــــــــگـــــــــارنـــــــــــــــگ .: شهر عشق :. هواداران بیرجندی دکتر قالیباف روزهای بارانی دلم پیامنمای جامع بادصبا هفت آسمان راز رسیدن به شادی و سلامتی معرفی روستای قزل احمد دلـتنگــ همیـشـگـــــــــی ☂ ϟ ☁تبسمے بـہ ناچار ☁ ϟ ☂ ماتاآخرایستاده ایم سایت روستای چشام (Chesham.ir) شهادت به روز داریوش آریا * مالک * ❤ღنیلوفرهای آبیღ❤ علی پیشتاز فرشته پاک دل رها فــشــفــشــه محمدمبین احسانی نیا کوثر ولایت پایگاه مرجع شهیدان باکری اندیشه های من عاشقانه *bad boy* ایرانیان خاطرات و دل نوشته های دو عاشق عاشقتم پرستاری دانشگاه آزاد آباده(ورودی91) پرستاری 91 یاس دانلود مرام و معرفت سوره777 شهیدان مظلومند بصیرت ومعنویت من.تو.خدا صدای دل... سربازی در مسیر عشقی به پاکیه عشق شیرین و آبتین برادران شهید هاشمی شهداشرمنده ایم _شهرستان بجنورد یامهدی LOWO منتظر نباش تا پرنده ای بیاید و پروازت دهد در پرنده شدن خویش بکوش rezahosni علی بامری مجله مدیران S&N 0511 **عاشقانه ها** پیکو پیکس | منبع عکس تبیان پلاک صفر عشق یادداشت های من دل پرخاطره ترخون Manna بانوی آسمانی دریایی از غم فریاد شهادت ارواحنا فداک یا زینب علمدار بصیر خادمین فاطمه سلام الله علیها ،جیرفت مشکات نور الله در آغوش خدا محمد قدرتی پسران علوی - دختران فاطمی جون عزیزت بیاتو... به نام خدا زنگ عربی کرمان شهر آسمان مال من است تعمیرات تخصصی پرینترهای لیزری رنگی ومشکی وفکس وشارژکارتریج درمحل بزرگترین سایت خنده بازار.خنده. شوخی. طنز.خنده دار اصلاحات گل خشک جیغ بنفش در ساعت 25 نت سرای الماس خانلق اس ام اس دنیا عمو همه چی دان هرکس منتظر است... سلام محب برمحبان حسین (ع) profosor دهکده کوچک ما گروه اینترنتی جرقه ایرانی I AM WHAT I AM نهِ/ دی/ هشتاد و هشت بسیج دانشجویی دانشکده علوم و فنون قرآن تهران من،منم.من مثل هیچکس نیستم داستان سرا Tarranome Ziba سیرت پیشگان پاتوق دختر و پسرای ایرونی اقیانوس مطلب متین دلنوشته ها Mohammad M.T اسرا غزلیات محسن نصیری(هامون) فیسبوک ایران میلان عکسهای سریال افسانه دونگ یی این جا همه چی در همه هر چه می خواهد دل تنگت نگو ܓ✿ دنـیــــای مـــــــن یه کم فکر کنیم...! Hunter بزرگترین گالری عکس افسانه دونگ یی نوشته های یک دختر تنها و ساده و عاشق ســـــــــرزمـــــــیـــن آهــــــن ولایت من کمیشان جدیدترین آهنگها آتیه سازان اهواز دهکده علم و فناوری آبسردکن جهنم عکس های خفن و کمیای روز و عکس های پرطرفدار ^_^ cool girl ^_^ *دلم برای چمران تنگ شده.* شادِ شاد مرکز متوسطه حرفه ای تلاشگران بیرجند من ودنیا ندای تربیت به یادتم عشق پاک تنهایی .............. هر چی هر چی نوری چایی_بیجار دوستانه xXx عکسدونی xXx بارا ن نامه دل نوشته های مائده « « عاشقی » » wizardy tolbar نمی دونم بخدا موندم نیلوفر مرداب SMclasic*LOVE* فقط طنزوخنده واژه های باران تینا!!!! شیاطین سرخ *آوای سارا2* لوازم ارایشی و بهداشتی پارس بیوتی شاپ سرزمین خنگا هوابس ناجوانمردانه سرد است... نقاشی های الیکا یحیایی احکام تقلید pink love باکری میاندوآب •.ღ♥ فرشتــ ـــ ـه تنهــ ــ ــایی ♥ღ.• حقیقت صراط بادله گشت ...دیگه حسی نمونده زیر اسمان غربت مشاوره وروان شناسی جدید ترین مطالب آزاد خط خطی های یک دخترروانی... محبین دردودل ღஜღمطالب و عکس های جالب و زیبا و دیدنی سکوت(فریاد) عاشقانه ها خانه داری، گل آرایی، دوخت لباس زنانه و مردانه، تزیین منزل فنون و تکنیک ها و نکته های آشپزی+هنری باد صبا ماوای رهگذر بادبادک آرزوها....... حجاب ایرانی شلوغ پلوغ اس دی ان sdn دل نوشته های یک دیلامی خیارج سرای من است مقالات و نرم افزارهای تقویت هوش و حافظه منتظران مهدی(عج) شَبـَــــــــــــــکَة المِشـــــــــــــکاة الإسلامیــــــــــة جک و لطیفه برات محمد هدایتی وبلاگ تحلیلی شهید گرجی yas lets fall in love together یک عاشقانه ی ساده برای من...... its always a good time پایــــــگاه اطــــــلاع رســــــــانی قـتــــلیــــش mehrabani خنده بازار 2 ایه های بارانی pinkwave مشق عشق ناز دخت خورشید بـــآشــگــاه پَــــرواز .. +Man خورشیدها •.♥ فرشتــ ـــ ـه تنهــ ــ ــایی ♥.• معارف الدائره! به رنگ آبی من و تو...ما khoshbakhti عمو همه چی دان فرهنگی ______>>>>_____همیشگی هااا____»»»»»_____>>>> Morteza Qasemi:Violinist نگار خــــــــــــــــاطــــــــــــره هـــا دلو بزن به دریا دخترونه حجاب گوهر ناب جوک بی ادبی ، جوک بی تربیتی جوک ، اس ام اس ، عکس باحال *دخترانه هایم* عروسک
  • سوال - آیا ازدواج دختر با جن جایز است ؟[1]

جواب: چون معرضیت زیادی برای فتنه ومنازعه دارد و خوف خطر دارد خلاف احتیاط است و بر تقدیر جواز احوط متعه است یا این که طوری باشد که شرط کنند به نحو شرط نتیجه وکالت را که اختیار طلاق با دختر باشد البته در صورتیکه از جهت اسلام و ایمان کفو باشند



[1]احضرت آیت الله العظمی بهجت  (ره) استفتاءآت ج4ص14سوال 4589


97/8/12::: 8:50 ص
نظر()
  
  
  • سوال - "آیا دعانویسی، فال‌گیری و جن‌گیری مورد تایید اسلام است؟ گرفتن پول یا هدیه در قبال نوشتن دعا چه حکمی دارد؟ نظر حضرتعالی درباره اقدام افرادی که بدون داشتن اطلاعات کافی دینی از طریق نوشتن دعا امرار معاش و کلاهبرداری می‌کنند چیست؟ دادن پول به این افراد چه حکمی دارد؟"[1]

    جواب _دعانویسی اگر از کتاب‌های معتبر باشد و نویسنده فرد سالمی باشد، مانعی ندارد. اما فال‌گیری و جن‌گیری جایز نیست. گرفتن پول در مقابل نوشتن دعا از کتاب‌های معتبر اشکال ندارد، ولی اکثر دعا نویس‌ها افراد سالمی نیستند و با کلاهبرداری و از راههای غیرمشروع اداره می‌شوند که نباید به افراد شرور و فاسد مراجعه نمود و پول داد .



[1]http://www.noorihamedani.blogfa.com


97/3/7::: 4:20 ع
نظر()
  
  
  • سوال: یادگرفتن و یاد دادن و دیدن شعبده و اقدام به بازیهایی که همراه با تردستی هستند، چه حکمی دارد؟[1]

    جواب: یاد دادن و یادگرفتن شعبده حرام است، ولى بازیهایى که همراه با سرعت حرکت و تردستى هستند و از انواع شعبده محسوب نمى ‏شوند، اشکال ندارد.

  • سوال : آیا آموختن علم جفر و رمل و زیج‏ها و علوم دیگری که از امور غیبی خبر می‏دهند، جایز است؟[2

  •  

    جواب: آنچه از این علوم در حال حاضر نزد مردم است، غالباً تا این حد که موجب یقین و اطمینان به کشف امور غیبى و خبردادن از آنها شوند، قابل اعتماد نیستند، ولى آموختن علومى مانند جفر و رمل به‌طور صحیح اشکال ندارد به شرطى که مفسده‏اى بر آنها مترتّب نشود.


  •  

[1] اجوبه الاستفتاآت س 1230

[2]اجوبه الاستفتاآت س 1231


  
  

حضرت آیت الله فاضل لنگرانی ره

س2200- نوشتن دعا از روی کتاب چه حکمی دارد؟

ج- اگر کتاب معتبر باشد مانعی ندارد.

س2201- آیا کار دعا نویس‌ها و فالگیرها منشاء اسلامی دارد؟

ج- در ثبوت خواص و آثار دعا برای برخی ادعیه جای تردید نیست. ولی دعا نویسی در اسلام شغل شناخته نمی‌شود.

س2202- نوشتن دعا برای کسانی که احتیاج به آن دارند و معتقد به آن هستند از مثل جامع الدعوات چه صورتی دارد؟

ج- دعاهای وارده مانعی ندارد ولی کتاب نامبرده ثابت نشده است.

سوال2203- آیا اعتقاد به فال و دعا نویسی که با گرفتن وجهی دعایی می‌نویسد که به خیال خود مشکل گشا خواهد بود جایز است و منشاء شرعی دارد؟

جواب- فال مطلبی است خرافی، ولی دعا دارای اثر می‌باشد در صورتی که از دعاهای منقوله در روایات باشد، نه دعاهای جعلی که گروهی از دعانویسان به آن مبتلا هستند.


  
  

بعد از استقرار انسان در زمین ، قربانی نمودن جزیی از زندگی او شد

حکایت قربانی نمودن فرزندان آدم (ع) را همه شنیده یا خوانده ایم که خداوند بعد از فرمان انجام کار برای رسیدن به قرب الهی می فرماید:

و داستان دو فرزند آدم را به حق بر آنها بخوان: هنگامى که هر کدام، کارى براى تقرب انجام دادند; اما از یکى پذیرفته شد، و از دیگرى پذیرفته نشد; (برادرى که عملش مردود شده بود، به برادر دیگر) گفت: «به خدا سوگند تو را خواهم کشت»! (برادر دیگر) گفت: «(من چه گناهى دارم؟ زیرا) خدا، تنها از پرهیزکاران مى پذیرد![1]

آری خداوند تنها از پرهیزکاران می پذیرد .

و در زمانی که خداوند تبارک وتعالی حضرت زهرا (س ) را به خاتم پیامبران (ص) هدیه داد فرمودند :

ما به تو کوثر (خیر و برکت فراوان) عطا کردیم

اکنون که چنین است براى پروردگارت نماز بخوان و قربانى کن[2]

سوال رائج بین مردم این است خداوند چه نیازی به قربانی دارد ؟

خداوند تبارک وتعالی نه جسم است و نه نیازمند .او وجودی است از هر لحاظ کامل ، و بی انتها از هر جهت ،و گوشت ها و خون های این قربانیان هرگز بخداوند نمی رسد ، خداوند نیازی به گوشت قربانی ندارد.بلکه آنچه به خداوند میرسد تقوا ،پرهیزکاری و پاکی اعمال شما بندگان است [3]

به تعبیر دیگر :هدف آن است که انسان ها با پیمودن مدارج تقوادر مسیر یک انسان کامل قرار گیرد و روز به روز به خدا نزدیک تر شود.

همه عبادات ، کلاس های تربیت برای انسان ها است .

قربانی کردن نمادی از قطع دلبستگی و وابستگی ها و جلوه ای از ایثار مال و جان در راه محبوب واقعی و رضای خدا است.

قربانی نمودن درس ایثار فداکاری گذشت در راه خداوند و درس کمک به مستمندان ونیاز مندان به انسانها می آموزد .

و خوشا به حال آنانی که این فرصت ها را غنیمت بشمارند و با اخلاص در نیت و عمل ، پله های ترقی را طی نموده و از مقربان الهی گردند.



[1] سوره مائده آیه 31

[2] سوره کوثر آیات 1،2

[3] سوره حج آیه 37


  
  

ده صفت برتر سگ از زبان حضرت امیرالمومنین(ع)

هر کدام از مخلوقات خداوند سمبل یکی از صفات پسندیده و یا ناپسند انسانی هستند و انسان اشرف مخلوقات دارنده تمامی این خصوصیات و صفات اخلاقی است.

مرحوم حضرت آیت الله شیخ حسنعلی نخودکی حدیثی را

بدینگونه نقل می فرمودند که حضرت امیرالمؤمنین علیه السلام در اوصاف ” حیوان سگ” می فرمایند:

طوبی لمن عیشه کعیش الکلب، ففیه عشره خصال فینبغی ان یکون کلها للمؤمن

خوشا بحال کسی که زندگیش چون زندگی سگ باشد. در این حیوان ده خصلت است که مومن به داشتن آنها سزآوار است.

الاول: لیس له مقدار بین الخلق و هو حال المساکین

آنکه سگ را در میان مردمان قدری نیست و این حال مسکینان است.

الثانی: ان یکون فقیرا لیس له مال و لا ملک و هو صفه المجردین

آنکه مالی و ملکی ندارد و این همان صفت مجردین است مجردین یعنی کسانی که به مقام تجرد نائل شده اند و از همه چیز و همه کس حتی خودفارغ شده اند.

الثالث: لیس له مأوی معلوم و الارض کلها له بساط و هو من علامات المتوکلین

آنکه او را خانه و لانه ای معین نیست و همه زمین بساط اوست واین علامت متوکلان است.

الرابع: ان یکون اکثر اوقاته جائعا و هم من دأب الصالحین

چهارم آنکه اغلب اوقات گرسنه است و این عادت صالحان است.

الخامس: إن ضربه صاحبه مأه جلده لا یترک بابه و هو من علامات المریدین

آنکه اگر صد تازیانه از صاحب خود بخورد در خانه او را رها نمی کند واین صفت مریدان است.

السادس: لا ینام من الیل الا الیسیر و ذلک من اوصاف المحبین

آنکه شب هنگام بجز اندکی نمی خوابد و این از اوصاف محبین است.

السابع: انه یطرد و یجفی فیجیب و لا یحقد و ذلک من علامات الخاشعین

آنکه رانده می شود و جفا می بیند لکن چون بخوانندش بدون دلگیری باز می گردد و این از علامات خاشعین است.

الثامن: رضی بما یدفع صاحبه من الاطعمه و هو حال القانعین

آنکه به اضافه طعام صاحبش راضی است و این حال قانعین است.

التاسع: اکثر عمله السکوت و ذلک من علامات الخائفین

آنکه بیشتر اوقاتش خاموش است و این از علامات خائفین است.

العاشر: اذا مات لم یبق منه المیراث و هو حال الزاهدین

آنکه چون بمیرد میراثی بجای نگذارد و این حال زاهدان است.[1]



[1]نشان از بی نشانها، چاپ هجدهم، ج اول، ص 310کتاب در ثمین و ماء مَعین چاپ دوم صفحه 457 ـ تالیف آیت الله سید مجتبی حسینی میر صادقی زنجانی و کتاب لئالی الاخبار ج 5 – ص 387- 388تحریر المواعظ العددیه، ص5


  
  

دیدن جن

جن از موجودات مجردی است که در جهان مادی از چشم انسان پنهان است، اما مشاهده آنها برای برخی به اذن الاهی امکان‌پذیر است. در قرآن نیز به طور صریح به رؤیت جن اشاره نشده، اما طبق ظاهر برخی از آیات، جن‌ها ما را می‌بیند ولی ما آنها را نمی‌بینیم. خداوند متعال درباره بر حذر داشتن بنی آدم از شیطان و اتباع او می‌فرماید: «انه یراکم هو و قبیلُه مِن حیثُ لا تَرَونَهم». (اعراف، 27)

جن از نظر قرآن مانند فرشته، موجودی نامرئی است ولی گاهی به صورتی ممثّل و قابل رؤیت می‌شود. داستان حضرت سلیمان در قرآن و خدمت جنّ‌ها به آن حضرت، از قبیل ساختن کاخ‌ها و تمثال‌ها (سبأ، 12و13) و همچنین جریان لشکرکشی او به مملکت سبأ که عفریتی از جن به وی گفت: «من تخت ملکه سبأ را قبل از آنکه از جای خود حرکت کنی نزد تو می‌آورم» (نمل، 17ـ39) نمایانگر تجسم جنّ به صورت‌های دیگر است، زیرا جن از صور مثالی است که به اذن خداوند می‌تواند به هیأت انسان یا به هر شکل دیگری از جمله حیوانات درآید.

شیخ بهایی معتقد است، جنّ‌ها می‌توانند به صور گوناگونی درآیند و یا از صورتی به در شوند و به دیگر صورت‌ گردند. (عاملی، 1363: 422) جنّ‌‌ها وقتی پیش داود(ع) ظاهر شدند تا او را به سهو و خطای خود مطلع کنند، در قالب صور مثالی بودند و مهمانان حضرت ابراهیم(ع) که به وجود اسحاق بشارت دادند و بعد از آن به دیار قوم لوط رفته، آن بلاد را خراب کردند نیز در قالب صور مثالی بودند و از طعام ابراهیم(ع) هم نخوردند؛ از این بیان ظاهر می‌شود که ادراک اشباح و صور مثالی با چشم ممکن است. (هروی، 1363: 196)

در قرآن از تمثل و به صورت بشر درآمدن ملک سخن رفته است، مانندِ ظهور جبرئیل(ع) برای حضرت مریم(ع) و آمدن ملائکه نزد حضرت ابراهیم(ع) و بشارت دادن به تولد اسحاق(ع). حال منظور از تمثل چیست؟ تمثل یعنی تجلّی و ظهور چیزی برای انسان به صورتی که انسان با آن آشنایی دارد. راغب اصفهانی می‌گوید:

مثل بر وزن فرس، قولی درباره چیزی است که شبیه به قولی درباره چیزی دیگر است تا یکی دیگری را بیان و تجسم کند. (راغب اصفهانی، 1362: 462)

بنابراین منظور از تمثل جن، شیطان و ملک که موجودات نامرئی هستند، تغییر ماهیت آنها نیست بلکه قوه ادراک انسان آنها را به صور مختلف، مجسّم و از طریق حواس خود رؤیت می‌کند بدون آنکه تبدل ماهیتی صورت بگیرد، مانند ظهور جبرئیل(ع) برای حضرت مریم(ع) به صورت بشر که در قوای ادراکی آن حضرت، وی را به صورت محسوس یافت، اما در خارج از ادراک ایشان صورتی غیر صورت بشر داشت. ملاصدرا فرایند تمثّل را این‌چنین شرح می‌دهد:

فرشته و شیطان دو صورت دارند؛ صورت حقیقی و صورت اضافی، که صورت حقیقی آن دو را جز به نور نبوت، ادراک نتوان کرد، چه رسول الاهی(ص) از جبرئیل خواست تا خود را بر صورت حقیقی به او بنماید، او را وعده به کوه حرا داد، در آنجا جبرئیل بر او ظاهر شد، در حالی‌که کرانه خاور و باختر را سراسر گرفته بود، بار دیگر او را در سدر?‌المنتهی به صورت خود مشاهده نمود، گاهی نیز او را به صورت اضافی می‌دید که معمولاً ممثّل به صورت دحیه کلبی که مردی نیکوچهره و از صحابه بود مشاهده نمود و شیطان نیز در بیداری برای آن حضرت ممثّل می‌گشت لذا با چشم خود او را می‌دید و سخنش را می‌شنید و آن قایم مقام حقیقت صورت وی و وجود اضافی اوست. (صدرالدین شیرازی، 1366: 531)

برخی نیز بر امکان رؤیت جن با چشم انسان، در حد سالکانی که ابتدای سلوک را پشت سر گذاشته و به مقاماتی رسیده‌اند، تأکید دارند. (ر.ک: طبری، 1363: 5، 52 ـ54)


  
  

در عالم خلقت ، خداوند انواع مخلواقتی را دارد که بسیاری از آنان برای ما نا شناخته و یا لا اقل مبهم و گنگ هستند  

یکی از این مخلوقات خداوند ، ملایک می باشند که تا حدودی درباره انها در قران مجید صحبت شده است و ما اجمالا آشنایی مختصری درباره انها داریم که در این فرصت به اختصار مطالبی ارایه خواهد شد

فرشته یا مَلَک (جمع آن ملائکه) موجوداتی نامرئی و فراطبیعی، که مأمور اجرای اوامر خدا در دنیا و آخرت‌اند.

هر یک از ملائکه وظیفه و مقامی معلوم دارند و در انجام وظیفه خود کوتاهی نکرده و از هر گناه و نافرمانی پاک و مبرّا هستند. آنها می‌توانند به برخی صورت‌ها درآیند.

مهمترین فرشتگان، جبرائیل، میکائیل، اسرافیل و عزرائیل هستند.

ملائکه در دیگر ادیان

زرتشت: به شش فرشته بلند مرتبه زرتشتی، امشاسپندان و به دسته دیگر که مقام پایین‌تری دارند، ایزد گفته می‌شود. ایزدان دو دسته‌اند: ایزدان مینوی و ایزدان دنیوی. همه فرشتگان مخلوق اهورامزدا هستند و هر امشاسپند مظهر یکی از صفت‌های او ست.

یهودیت: در این دین، فرشتگان به منزله بندگان خدا هستند که دستورهای او را در زمین اجرا می‌کنند. آنان مؤمنان را حمایت و کافران را تنبیه می‌کنند و وحی الهی را به انسان‌ها می‌رسانند. گاهی هم امکان دارد در زمین به شکل انسان ظاهر شوند.

مسیحیت: در انجیل، در موارد بسیاری از فرشتگان سخن به میان آمده. فرشتگان پیش از انسان آفریده شده و نگاهبان انسانند. درود فرستادن و به نوعی پرستش برخی فرشتگان مانند میکائیل، در کلیسا‌های مسیحی رایج است، به گونه‌ای که از سده چهارم میلادی، در سرزمین‌های مسیحی، نمازخانه‌هایی برای میکائیل ساخته شده است.

ملائکه در قرآن مجید :در قرآن مجید از این موجودات 88 بار در قرآن یاد شده و باور به وجود آنها بخشی از ایمان مسلمانان است.

آیات زیادى از قرآن در باره صفات ، ویژگیها، ماموریتها و وظائف فرشتگان سخن مى گوید، حتى قرآن ، ایمان به ملائکه را در ردیف ایمان به خدا و انبیاء و کتب آسمانى قرار داده است ، و این دلیل بر اهمیت بنیادى این مساله است :

آمن الرسول بما انزل الیه من ربه و المومنون کل آمن بالله و ملائکته و کتبه و رسله : (پیامبر اسلام به آنچه از سوى پروردگارش بر او نازل شده ایمان آورده ، و مومنان نیز به خدا و فرشتگان او و کتابها و رسولانش همگى ایمان دارند) (بقره - 285).

بدون شک وجود فرشتگان از امور غیبیهاى است که براى اثبات آن با این صفات و ویژگیها راهى جز ادله نقلیه نیست ، و به حکم ایمان به غیب آنها را باید پذیرفت .

قرآن مجید روی هم رفته ویژگیهاى آنها را چنین مى شمرد:

1 - فرشتگان موجوداتى عاقل و با شعورند و بندگان گرامى خدا هستند(بل عباد مکرمون ) (انبیاء 26).

2 - آنها سر بر فرمان خدا دارند و هرگز معصیت او نمیکنند (لا یسبقونه بالقول و هم بامره یعملون ) (انبیاء 27).

برخی از وظایف فرشتگان

3 - گروهى حاملان عرشند (حاقه - 17).

و گروهى مدبرات امرند (نازعات - 5).

گروهى فرشتگان قبض ارواحند (اعراف - 37).

و گروهى مراقبان اعمال بشرند (سوره انفطار - 10 تا 13).

گروهى حافظان انسان از خطرات و حوادثند (انعام - 61).

و گروهى مامور عذاب و مجازات اقوام سرکشند (هود - 77).

گروهى امدادگران الهى نسبت به مومنان در جنگها هستند (احزاب - 9).

و بالاخره گروهى مبلغان وحى و آورندگان کتب آسمانى براى انبیاء میباشند (نحل - 2)

4 - آنها پیوسته مشغول تسبیح و تقدیس خداوند هستند، چنانکه در آیه 5 سوره شورى میخوانیم : و الملائکه یسبحون بحمد ربهم و یستغفرون لمن فى الارض : فرشتگان تسبیح و حمد پروردگار خود را بجا مى آورند و براى کسانى که در زمین هستند استغفار میکنند.

5 - با این حال انسان به حسب استعداد تکامل از آنها برتر و والاتر است تا آنجا که همه فرشتگان بدون استثناء بخاطر آفرینش ‍ آدم به سجده افتادند و آدم معلم آنها گشت (آیات 30 - 34 سوره بقره ).

6 - آنها گاه به صورت انسان در مى آیند، و بر انبیاء و حتى غیر انبیاء ظاهر میشوند، چنانکه در سوره مریم میخوانیم :

فرشته بزرگ الهى به صورتانسان موزون بر مریم ظاهر شد: فارسلنا الیها روحنا فتمثل لها بشرا سویا: (مریم - 17).

در جاى دیگر به صورت انسانهائى بر ابراهیم و بر لوط ظاهر شدند (هود - 69 و 77).

حتى از ذیل این آیات استفاده میشود که قوم لوط نیز آنها را در همان اشکال موزون انسانى دیدند (هود - 78).

سوال : آیا ظهور در چهره انسان، یک واقعیت عینى است ؟ یا به صورت تمثل و تصرف در قوه ادراک ؟

 پاسخ :ظاهر آیات قرآن معنى اول است ،{ یک واقعیت عینى}هر چند بعضى از مفسران بزرگ معنى دوم را برگزیده اند.

7 - از روایات اسلامى استفاده میشود که تعداد آنها بقدرى زیاد است که به هیچ وجه قابل مقایسه با انسان نیست ، چنانکه در روایتى از امام صادق (علیه السلام ) میخوانیم : هنگامى که از آن حضرت پرسیدند آیا عدد فرشتگان بیشترند یا انسانها؟ فرمود: سوگند به خدائى که جانم به دست او است فرشتگان خدا در آسمانها بیشترند از عدد ذرات خاکهاى زمین ، و در آسمان جاى پائى نیست مگر اینکه در آنجا فرشتهاى تسبیح و تقدیس خدا میکند.

8 - آنها نه غذا میخورند و نه آب مینوشند، و نه ازدواج دارند، چنانکه در حدیثى از امام صادق (علیهالسلام ) میخوانیم : ان الملائکة لا یاکلون و لا یشربون و لا ینکحون و انما یعیشون بنسیم العرش : فرشتگان غذا نمیخورند و آب نمینوشند و ازدواج نمیکنند بلکه با نسیم عرش الهى زندهاند!.

9 - آنها نه خواب دارند نه سستى و غفلت چنانکه حضرت على (علیه السلام ) در حدیثى چنین .مى فرماید : لیس فیهم فترة ، و لا عندهم غفلة ، و لا فیهم معصیة ... لا یغشاهم نوم العیون و لا سهوا العقول ، و لا فترة الابدان ، لم یسکنوا الاصلاب و لم تضمهم الارحام : (در آنها نه سستى است ، و نه غفلت ، و نه عصیان ... خواب بر آنها چیره نمیگردد و عقل آنها گرفتار سهو و نسیان نمى شود، بدن آنها به سستى نمى گراید، و در صلب پدران و رحم مادران قرار نمى گیرند.

10 - آنها مقامات مختلف و مراتب متفاوت دارند، بعضى همیشه در رکوعند و بعضى همیشه در سجودند.

ما منا الا له مقام معلوم و انا لنحن الصافون و انا لنحن المسبحون :

(هر یک از ما مقام معلومى دارد، ما همواره صف کشیده منتظر فرمان اوهستیم و پیوسته تسبیح او میگوئیم ) (صافات 164 - 166).

امام صادق مى گوید: و ان لله ملائکة رکعا الى یوم القیامه و ان لله ملائکة سجد الى یوم القیامه :

خداوند فرشتگانى دارد که تا روز قیامت در رکوعند، و فرشتگانى دارد که تا قیامت در سجودند!

منبع : تفسیر نمونه جلد 18 – سوره فاطر


95/3/31::: 10:16 ص
نظر()
  
  

حسن سلیمانی نماینده منتخب کنگاور، صحنه و هرسین شد
خبرگزاری شبستان: فرماندار کنگاور، از اختصاص 48 هزار و 440 رأی از مجموع آراء مأخوذه حوزه انتخابیه کنگاور، صحنه و هرسین به حسن سلیمانی خبر داد.

 

شریف خسروی فرماندار کنگاور در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان، تعداد تعرفه های حوزه انتخابیه کنگاور، صحنه و هرسین را 200 هزار و 700 برگ اعلام کرد که 60 هزار برگ از این تعرفه ها به مصرف نرسیده است.

وی افزود: تعداد برگ تعرفه استفاده شده در این حوزه انتخابیه 140 هزار و 247 برگ است که تعداد تعرفه ویژه نظارتی 139 هزار و 303 برگ بوده است.

خسروی، اظهار کرد: تعداد آراء مأخوذه در شعبات این حوزه، 140 هزار و 90 رأی بوده است که از این تعداد 22 رأی باطله غیر مأخوذه، 4 هزار و 384 رأی باطله مأخوذه و 135 هزار و 688 رأی صحیح است.

فرماندار کنگاور، ابراز کرد: حسن سلیمانی با کسب 48 هزار و 440 رأی از مجموع آراء مأخوذه بیشترین میزان آرا را به خود اختصاص داده است.

وی خاطرنشان کرد: علی رضایی 38 هزار و 440 رأی، وحید احمدی  24 هزار و 694 رأی، کیومرث امیر خانی 10 هزار و 826 رأی، میثم منیعی زاده 6 هزار و 629 رأی، محمد تقی حسن زاده 4 هزار و 670 رأی، عبدالحسین شورچه 703 رأی، محمد حسین خزایی 635 رأی و علی بدری 500 رأی کسب کرده اند.

خسروی میزان مشارکت مردم در انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره مجلس شورای اسلامی را خوب ارزیابی کرد و از عموم مردم برای حضور پرشور در انتخابات قدردانی کرد.

وی با انتقاد از برخی تخلفات و آسیب های مشاهده شده مبنی بر جهت دادن به افکار و آراء مردم، ابراز امیدواری کرد: در  دوره های دیگر با عقلانیتی که در این جریان حاکم است شاهد چنین آسیب های نباشیم.

فرماندار کنگاور، گفت: ازمشارکت بسیار خوب مردم که ساعت ها در صف ایستادند تا رأی خود را به صندوق بیاندازند تشکر می کنم چرا که آنان نه به فرد بلکه به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران رأی دادند.

 


94/12/10::: 2:51 ع
نظر()
  
  

 

حاج حسن سلیمانی متولد دهمین روز آذر سی و دو در شهرستان صحنه در خانواده ای کشاورز و مذهبی دیده به جهان گشود،تحصیلات ابتدایی خود را در مدرسه اسلامی و مقاطع تحصیلی دبیرستان را در دبیرستان شرف گذرانیده و در خرداد ماه سال پنجاه و یک موفق به اخذ مدرک دیپلم تجربی گردیده که در طول دوران تحصیل به عنوان نفر اول استان چه در رشته تجربی و چه رشته های هنری خط و نقاشی شناخته شده و بلا فاصله همان سال با رتبه پنج کشوری در دانشکده حقوق دانشگاه تهران پذیرفته شده که توانست با توانمندی بسیار بالا و هوش و استعداد تحصیلی و با توکل به خداوند متعال در مدت سه سال (در قالب هفت ترم) تحصیل خود را در شهریور سال پنجاه و چهار به پایان رساند و سه ماه بعد از فارغ اتحصیل شدن از آذر ماه پنجاه و چهار تا آذر ماه پنجاه و شش به خدمت مقدس سربازی  در نیروی دریایی ارتش در جزیره خارک اعزام گردیدند  

و پس از دریافت کارت پایان خدمت به استخدام شرکت توانیروز در آمدند و به عنوان کارشناس امور قرارداد ها در اداره توانیر از دی ماه پنجاه و شش تا خرداد ماه پنجاه و هفت انجام وظیفه نمودند تا این که در دوره کارآموزی قضایی از خرداد ماه سال پنجاه و هفت تا دی ماه همان سال مشغول به گذراندن دوره شدند اما نکته قابل توجه اینجاست که ایشان در زمان محمد رضا پهلوی سوگند قضاوت را یاد نکردند و با روحیه انقلابی و ولایت مداری که در خودشان دیدند به همراه مردم فهیم و انقلابی در تظاهرات خیابانی بر علیه شاه شرکت کردند و نهایتا پس از پیروزی انقلاب شکوهمند در بهمن ماه پنجاه و هفت اعلان حضور کرده و سوگند یاد کردند و در اسفند ماه سال پنجاه و هفت به عنوان دادرس دادگاه شهرستان نهاوند و همزمان دادیار دادسرای انقلاب اسلامی مشغول به امر مقدس قضاوت شدند و پس از آن به عنوان بازپرس دادسرای دادگاه انقلاب شهرستان نهاوند مشغول بودند تا این که در مورخه پنجم مهر ماه پنجاه و نه با اعلام جنگ تحمیلی و احضار افسران احتیاط سال پنجاه و شش بلافاصله به خدمت احتیاط جبهه حق علیه باطل در آمده و تا مورخه پنجم فروردین سال شصت در گردان صد و چهل و هشت لشکر هفتاد و هفت پیروز خراسان بعد از مدت شش ماه حضور در جبهه به دادسرای شهرستان کرمانشاه منتقل شدند و به عنوان دادسرای دادگاه شهرستان در خردادماه سال شصت شروع به کار کردند و پس از آن به دادگستری شهرستان پاوه مأمور شدند و در سال شصت و یک به شهرستان کرمانشاه بازگشته و به عنوان مشاور دادگاه خانواده و رئیس‌ شعبه چهارده دادگاه کیفری دو کرمانشاه و رئیس‌ شعبه سه دادگاه خانواده کرمانشاه تا سال شصت و هفت انجام وظیفه نمودند و از سال شصت و هفت به بعد به عنوان رئیس‌ دادگاه اسلام آباد و در عین حال رییس دادگاه خانواده و رئیس‌ دادگاه حقوقی دو و مرجع رسیدگی دادگستری ایلام و دادگستری غرب استان کرمانشاه مشغول بودند تا این که به عنوان کاندیدا در انتخابات دوره چهارم مجلس شورای اسلامی در سال هفتاد شرکت کرده و به شهرستان کرمانشاه منتقل گردیده و به عنوان رییس دادگاه کیفری کرمانشاه مشغول شدند و چون شهرستان صحنه جزء بخش کرمانشاه بود  و حوزه قضایی کرمانشاه محصوب می شد باید استعفا می دادند ولی ریاست محترم وقت قوه قضاییه به جای قبول استعفا ، نامبرده را به سازمان بازرسی کل کشور منتقل کردند و از آنجا به خدمت در اداره کل بازرسی استان کرمانشاه مأمور شدند و در خرداد سال هفتاد و یک با رای بیش از پنجاه درصد آرای مردم شریف و فهیم و ولایتمدار حوزه کنگاور،صحنه و هرسین به عنوان نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی تا خرداد سال هفتاد و پنج حضور داشتند که لازم به ذکر است ایشان از فاصله سال های هفتاد و پنج تا هشتاد در مدت پنج سال به عنوان مدیر کل حقوقی سازمان بازرسی کل کشور و معاونت فرهنگی سازمان بازرسی و معاونت اقتصادی سازمان بازرسی و مشاور رییس کل سازمان بازرسی کل کشور انجام وظیفه نمودند تا اینکه از سال هشتاد تا هشتاد و هفت به مدت هفت سال به عنوان نماینده مردم شهرستان های کنگاور صحنه هرسین دینور و بیستون در دوره های مجلس ششم و هفتم در مجلس حضور داشتند در طول این چند سال در حوزه فعالیت های قضایی به عنوان دادیار دادسرای دیوان عالی کشور و عضو معاونت دیوان عالی کشور، به پرونده درخشان خود اضافه نموده و از سال هشتاد و هفت به بعد به دلایل مختلف در عرصه انتخابات حضور نداشتند و در بازگشت به قوه قضاییه به عنوان معاون دیوان عالی کل کشور مأمور به خدمت در دفتر رئیس‌ قوه قضاییه شدند و در دفتر رئیس‌ تا آذر ماه سال نود مشاغل زیر را بر عهده داشتند

دبیر هیئت عالی نظارت بر حفظ حقوق شهروندی کل کشور

معاون رئیس‌ دفتر رئیس‌ قوه قضاییه

نماینده رئیس‌ قوه قضاییه در ارتباط با نمایندگان مجلس در مجلس شورای اسلامی سال نود و یک به بعد و همچنین به عنوان حقوقدان فرهیخته و وکیل پایه یک دادگستری کانون وکلای مرکز در خدمت مردمان شریف منطقه و کشور بوده و به رزومه درخشان خود اضافه نمودند

لازم به ذکر است کارکرد هایی که ایشان مازاد بر مشاغل یاد شده در طول خدمت به نظام مقدس جمهوری اسلامی داشتند به شرح زیر می باشد

از سال هفتاد و یک لغایت اکنون به مدت بیست و چهار سال عضو هیئت انطباق مصوبات دولت با قانون موضوع اصل صد وسی هشت قانون اساسی در مجلس شورای اسلامی به عنوان مشاور حقوق رئیس‌ مجلس انجام وظیفه نمودند

عضو هییت انطباق مصوبات قوای سه گانه با سیاست های کلی ابلاغی مقام معظم رهبری در کمیسیون نظارت مجلس تشخیص مصلحت نظام

عضو هیئت مشاورین رییس دیوان عدالت اداری در هیئت عمومی دیوان عدالت اداری از سال هشتاد و هشت تا کنون

عضو کمیسیون حقوقی دیوان محاسبات کل کشور از سال هشتاد و پنج تا اکنون

عضو شورای حقوقی ریاست سازمان مدیریت و برنامه ریزی کل کشور از سال هشتاد و پنج تا اکنون

عضو شورای حقوقی بانک مرکزی از سال نود و دو تا کنون

 

موفقیت ایشان را در مجلس شورای اسلامی آرزومندیم


94/12/10::: 2:42 ع
نظر()
  
  
   1   2      >
پیامهای عمومی ارسال شده
+ سلام
+ سلام علیک


+ سلام


+ ؟؟
+ سلام
+ خوبید
+ *سلام دوستان عزیز از غیبت بوجود آمده پوزش می طلبم *
+ سلام
+ سلام دوستان عید انقلاب مبارک باد
+ @};- @};- *به یاد غریبان*@};- @};-