فروع کافی : از امام صادق در مورد آیه ی شریفه ی " با دستش این چنین نسح کردن یکی از شما دیگری را " حضرت فرمود : " مراد این است که زنی با زن دیگر فرج خود را به همدیگر بمالند . "
مساحقه و شدیدترین عذاب ها
فروع کافی :
زنی خدمت حضرت صادق علیه السلام آمد و عرض کرد : زنانی که با یکدیگر مساحقه می کنند ، حدشان چیست ؟ امام فرمود : " حد زنا است ( یکصد تازیانه ) ، به راستی چون قیامت شود آنها را می آورند و لباسهایی که از آتش بریده شده بر تن آنان می کنند و مقنعه های آتشین بر سرشان می بندند و زیر جامه های آتشین به بدنشان می پوشانند و عمودهای آتشین در جوفشان فرو می کنند و آنها را در جهنم می اندازند . ای زن ! قومی که مساحقه بین آنها رواج یافت ، قوم لوط بودند که مردها به عمل لواط سرگرم شدند و زنان بی شوهر ماندند ؛ پس به یکدیگر مشغول شدند ، چنان که مردان با هم مشغول بودند و هنگام نزول عذاب همگی به هلاکت رسیدند. " هشدار : متاسفانه در جامعه ی ما افراد زیادی مشاهده می شوند که حاضرند با همجنس خود نزدیکی کنند و یا به عمل زنا دست بزنند اما رابطه ای مشروع و سالم در سایه ی ازدواج نداشته باشند . در مطالب گذشته به برخی از آثار سوء متعه اشاره شد اما در مواردی که جلوگیری از گناه ممکن نیست برای اینگونه افراد واجب شود . اما باز نباید فراموش شود که هر جوانی قبل از هر چیزی ابتدا باید هدفش را در ازدواج دائم قرار دهد . مشکلی که در این مسیر مطرح می شود مسایل مالی و مواردی دیگر است که با آیه ی قرآن در تضاد قرار می گیرد چرا که قبلا هم گفتیم ازدواج نکردن به خاطر فقر گناه است زیرا خداوند در قرآن اشاره کرده است که ازدواج کنید و از فقز نترسید که اگر مرد و زنی فقیرند خدا به لطف خود آنان را بی نیاز و مستغنی خواهد فرمود که خدا به احوال بندگان آگاه و رحمتش و سیع و نامتناهی است . باز در حدیثی از پیامبر اکرم آورده بودیم که به جوانی می گوید ازدواج کن و در غیر اینصورت اگر به خاطر نداری و فقر ازدواج نکنی از گنهکاران هستی . پس کسی که به خاطر فقر ازدواج نکند به صفت رازق بودن خدا شک کرده است . ( البته این نکته هم فراموش نشود معصومین قبل از توصیه به ازدواج از جوان می پرسیدند کار داری ؟ و اول او را امر به اشتغال می کردند و سپس توصیه به ازدواج . ) اما به طور کل با توجه به محتوای آیه می توان به این نتیجه رسید که تمام موارد فوق برای ازدواج دائم است ( چرا که ازدواج موقت مسئولیت مالی در پی ندارد جز مهریه و البته مهریه هم می تواند به صورت غیر مالی باشه مثل یاد دادن قرآن ) . از طرفی دیگر هم در روایات ازدواج موقت دوشیزگان و دختران باکره ( در صورت فضاهت و از بین رفتن بکارت ) کراهت دارد .( از بین رفتن بکارت عواملی غیر از ازدواج هم دارد که به آنها اشاره خواهد شد ) لذا یک جوان اولین چیزی که باید در نظر داشته باشد و دغدغه ی او باشد هدف قرار دادن ازدواج دائم است مگر در ضرورت ! ( و البته این که ضرورت چیست خود بحث مفصلی را می طلبد )
عفت ، افضل عبادات
فروع کافی : امام باقر علیه السلام فرمود : " دو زن در یک بستر نخوابند مگر به ضرورت " . همچنین فرمود : " مساحقه در زنان چون لواط در مردان است .....رسول خدا صلی الله علیه و آله و سلم فرمود : دو مرد به هم نچسبند ، مگر آن که بین آنها جامه ای فاصله باشد ، همچنین دو زن . خداوند ابنه ای ها را لعنت کرده و فرمان داده است که آنها را از خانه برانید .
مشمول لعنت خداوند
طب النبی:ابوهریره نقل می کند که رسول خدا صلی الله علیه و آله و سلم فرمود : " ملعون است کسی که با همسرش از عقب جماع کند . "
همچنین در سنن ابن ماجه آمده که رسول خدا صلی الله علیه و آله و سلم فرمود : " خداوند نظر رحمت نمی کند بر مردی که از عقب با همسرش جماع کند . "
عمل حرام
من لایحضره الفقیه : رسول خدا صلی الله علیه و آله و سلم فرمود : " از عقب نزدیکی کردن مردان امتم با زنان امتم حرام است . "
لواط مرد و زن
طب النبی : از ابن عباس روایت شده است که رسول خدا صلی الله علیه و آله و سلم فرمود : " خداوند تبارک و تعالی نظر نمی کند به سوی مردی که عمل دخول را از عقب با مرد و یا زن انجام دهد.
کفر نزد خداوند
بزاء بن عازب روایت کرده است که رسول خدا صلی الله علیه و آله و سلم فرمود : " ده امر عظیم و بزرگ از این امت است که نزد خداوند کفر حساب می شود ؛ قاتل ؛ ساحر ؛ جادوگر ؛ دیوث ( کسی که از عقب با زنش جماع کند ) ؛ منع کننده ی زکات ( کسی که وسعت مالی دارد ) ؛ کسی که بمیرد و حج نرود ( در حالی که مالی داشته باشد ) ؛ شارب خمر ؛ سخن چین که باعث آشوب و فتنه شود ؛ فروشنده ی سلاح به اهل جنگ ؛ و کسی که محرم خود را به نکاح خویش در آورد .
شخص ملعون
طب النبی : عقبه بن عامر از رسول خدا صلی الله علیه و آله و سلم نقل می کند که فرمود : " ملعون است کسی که با همسرش از عقب دخول کند . "
متعفن وارد جهنم می شود
طب النبی : ابن عباس گوید : رسول خدا صلی الله علیه و آله و سلم ... فرمود : هر کس با همسرش یا مردی و یا پسربچه ای از عقب نزدیکی کند ، روز قیامت بوی او زننده و متعفن و مردم آزار است تا وقتی که داخل آتش جهنم شود و خداوند اجر و مزد ثوابش را باطل کرده و هیچ عملی از او پذیرفته نمی شود و در تابوت آتش گذاشته شده و به میخ های آتشی کشیده می شود . "
شهوت مومن و شهوت کافر
مکارم الاخلاق : امام صادق علیه السلام فرمود : " خداوند شهوت مومن را در کمر و شهوت کافر را در مقعدش نهاده است . "